Rodzaje pozycjonowania
Pozycjonowanie stron Kraków - dowiedz się więcej o tej usłudze
Funkcjonują 3 kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa szczególną funkcję przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Kobiet lub finały Pucharu Europy w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. W większości wypadków trzeba zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową bądź uzupełnioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny model pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone wyjście dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail to także dużo niższa konkurencja. Istotne jest też to, iż coraz popularniejszy jest trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Eldom G50 5 szara,
– telefon LG G7 biały,
– obuwie sportowe Adidas Hard Court czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie istotne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę najczęściej:
– dzielnicę (np. “sklep sportowy Wilda”)
– miasto (“zespół na wesele Kraków”)
– państwo (“hotele Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców zamieszkujących w konkretnym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]