Reklama Usługi Witryny www 

PBN – jak wykorzystać jego potencjał?

Jeżeli ciekawi Cię aktualna oferta PBN, skieruj się na pbnmarket.pl.

Aby odbiorca zauważył twoją działalność musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej kolejne fachowe i przydatne dla potencjalnego klienta artykuły. Ale nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network, czyli kto używa PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są najczęściej wykorzystywane jako element wieloaspektowej strategii marketingowej, co trzeba mocno zaznaczyć, gdyż najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a potem należy przeznaczać wiele godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP i artykuły z canonicalem, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie widoczne są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej telefon bądź e-mail, adres stacjonarny i nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Inny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, ponieważ napotykanie odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, użyteczne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych głównie z inwestycjami, doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO

Może Cię także zainteresować