Filtry algorytmiczne i ręczne od Google
Czym są filtry i bany Google?
Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na portale internetowe, które nie spełniają ustalonych przez Google wytycznych dla webmasterów. Wyróżnić możemy dwa typy kar – filtr ręczny i filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.
Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google
Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób naruszają zasady Google mogą być nawet zupełnie wyczyszczone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są najczęściej na 30 dni, a filtry algorytmiczne do czasu, kiedy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Najczęściej spotykamy się z filtrami Google nie zezwalającymi na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.