IT Witryny www 

Usuwanie linków z Google – bat na ban

Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo ogromu zabiegów, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wymienione symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Jak działa filtr Google

Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Jak ściągnąć filtr ze strony?

Jedynym skutecznym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Kiedy należy usuwać linki z Google?

Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem w odpowiednie ręce.

Może Cię także zainteresować