IT Witryny www 

Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google

Prowadzenie firmowej strony online zobowiązuje do jej skutecznego rozmieszczania w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla internautów i miała stałą pozycję. Czasami jednak firmowa strategia niesie ze sobą złamanie reguł uczciwej konkurencji i na witrynę mogą zostać założone przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, jakie działania wdrożyć w takiej sytuacji.

Bany i filtry Google – jak wpływają na pozycję strony?

Ban od Google stanowi najsurowszy wymiar kary, któremu może zostać poddana witryna w sieci. Oznacza on bezwzględne zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacznie utrudnia funkcjonowanie firmy. Po zablokowaniu witryny wskaźnik naszych gości momentalnie się obniży, gdyż 90% użytkowników używa Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża pozycję strony www w rezultatach wyszukiwania, co również niekorzystnie wpływa na klikalność witryny. Istnieją ustawiane bezpośrednio przez pracowników Google filtry ręczne, a także generowane samoczynnie przez profesjonalne systemy filtry algorytmiczne.

Czy można pokonać bany i filtry Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za używanie przesadnej ilości odnośników promujących naszą stronę internetową lub uciekanie się do tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Żeby wyeliminować ban od Google musimy uprzednio poznać jego przyczynę. Pamiętajmy, żeby zlecić to specjalistycznej agencji SEO, która sprawnie upora się z banem. Operacja może jednak przeciągać się do 6 miesięcy, należy więc być cierpliwym.

Może Cię także zainteresować