Ciekawostki i porady IT 

Multitask Unified Model – w jaki sposób technologia MUM zmieni wyniki wyszukiwania w Google?

Multitask Unified Model (w skrócie MUM), zapowiedziany przez Google w maju 2021 roku, ma zrewolucjonizować to, jak wyszukiwarka będzie odpowiadać na zapytania użytkownika. Czym różni się ta technologia od wcześniejszych algorytmów i jakich zmian możemy się spodziewać? Tego dowiesz się z artykułu. Algorytm BERT z 2019 roku W 2019 r. wprowadzono do algorytmu wyszukiwania model analizy treści zapytania o wdzięcznej nazwie BERT, który znacznie przewyższył możliwościami funkcjonujący od kilku lat algorytm RankBrain. Pomimo, że BERT jest z nami zaledwie od 2 lat, zespół Google ciągle znajduje nowe obszary procesu wyszukiwania,…

Czytaj więcej
Bezpieczeństwo IT Witryny www 

Infekcja letsmakeparty3 / sdfsd234 – analiza przypadku

Jak wygląda omawiany atak Doklejenie szkodliwego kodu do pliku header.php w motywie W pliku header.php doklejany jest następujący fragment kodu: W tej formie oczywiście trudno jest zrozumieć, co ten kod dokładnie robi. Dlatego go sobie rozszyfrujmy i przeformatujmy, aby stał się bardziej czytelny i zrozumiały: Teraz widać już, że wklejka ta ma za zadanie: 1. Pobrać z pliku /n.txt z serwera atakującego kod PHP i umieścić go w pliku sdfsd234 2. Plik ten ma być odświeżany co 6400 sekund. 3. Pozwolić atakującemu na zdalne uruchamianie kodu PHP na serwerze –…

Czytaj więcej
IT Reklama 

Optymalizacja sklepu internetowego – czy warto?

Zbiór zabiegów służących do rozreklamowania portalu w sieci określamy optymalizacją sklepu internetowego. Polega na zastosowaniu w witrynie dobrze dopasowanej treści, elementów graficznych oraz fraz, które pozwolą internautom na bezproblemowe trafienie na nas w globalnej sieci. Sprawdźmy jak uzyskać najlepsze rezultaty w przeglądarce, korzystając z niezbędnych narzędzi do optymalizacji sklepów internetowych. Na czym polega optymalizacja sklepów internetowych Optymalizację sklepów internetowych należy rozpocząć od ustalenia właściwej konfiguracji witryny. Ważne, żeby sklep był zauważalny dla tzw. robotów działających dla Google. Pamiętajmy o zoptymalizowaniu kodu strony. Istotne znaczenie ma także czytelna zawartość tekstowa oraz…

Czytaj więcej
IT Witryny www 

Jak wybrać domenę internetową?

W okresie ostatnich dwudziestu lat sieć www stała się nierozerwalną częścią naszego życia zawodowego jak i prywatnego. Z każdym rokiem coraz bardziej bliskie prawdy staje się stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię w internecie to tak jakbyś nie istniał. Dlatego każda firma, która chce mieć stały kontakt z klientami musi założyć własną stronę internetową. A pierwszym krokiem ku temu jest wybór i rejestracja domeny. Jak dobrać najlepszą domenę internetową dla Twojego przedsiębiorstwa? Dobór domeny, a szczególnie tej, która ma służyć w celach biznesowych, powinien być zaplanowany, zarówno w części dotyczącej…

Czytaj więcej
IT Witryny www 

Usuwanie linków z Google – bat na ban

Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo ogromu zabiegów, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wymienione symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google. Jak działa filtr Google Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od 1 do…

Czytaj więcej
IT Reklama 

W czym może pomóc optymalizacja strony internetowej?

Stworzenie strony internetowej to nie koniec pracy nad nią. Ważne jest, aby była ona jak najczęściej odwiedzana przez internautów. Jednak co zrobić, żeby nasz serwis cieszył się zainteresowaniem? W tym celu wykonuje się optymalizację. Czym jest optymalizacja stron internetowych? Optymalizacja polega na ulepszeniu kodu oraz zawartości strony. Poprawnie przeprowadzona optymalizacja pomoże w lepszym indeksowaniu strony przez roboty sieciowe, co sprawi, że znajdzie się ona wyżej w rezultatach zwracanych przez wyszukiwarkę. Jak wygląda profesjonalna optymalizacja strony internetowej? Profesjonalnie przeprowadzona optymalizacja – oprócz kodu strony – obejmuje także opublikowane na niej teksty…

Czytaj więcej
IT Witryny www 

Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google

Prowadzenie firmowej strony online zobowiązuje do jej skutecznego rozmieszczania w wyszukiwarkach, aby była widoczna dla internautów i miała stałą pozycję. Czasami jednak firmowa strategia niesie ze sobą złamanie reguł uczciwej konkurencji i na witrynę mogą zostać założone przez bany i filtry Google. Sprawdźmy, jakie działania wdrożyć w takiej sytuacji. Bany i filtry Google – jak wpływają na pozycję strony? Ban od Google stanowi najsurowszy wymiar kary, któremu może zostać poddana witryna w sieci. Oznacza on bezwzględne zlikwidowanie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę znacznie utrudnia funkcjonowanie firmy. Po…

Czytaj więcej
IT Reklama 

Optymalizacja pod urządzenia mobilne

Jeśli prowadzisz własny biznes, dobrze zdajesz sobie sprawę z tego, jak kluczowa jest Twoja strona www. To właśnie ona może zniechęcić przyszłego klienta do skorzystania z Państwa usług. Przykuwająca wzrok witryna to zdecydowanie zbyt mało. Warto zadbać także o jej widoczność w wyszukiwarce. Z tego powodu niezbędna jest profesjonalna optymalizacja zrobiona przez specjalistów z optymalizacja.co. Optymalizacja stron www – co to jest? Odpowiadają profesjonaliści z optymalizacja.co Optymalizacja strony internetowej polega na poprawie kodu źródłowego oraz treści na witrynie. Dzięki temu strona jest bardziej czytelna dla czytelników oraz robotów indeksujących. Optymalizacja…

Czytaj więcej
IT Witryny www 

Praktyczny poradnik – nienaturalne linki przychodzące

Nienaturalne linki przychodzące są najważniejszą przesłanką, przez którą na portal internetowy może być zastosowany filtr Google. Czy jest możliwość uniknięcia tych groźnych obostrzeń? Nienaturalne linki przychodzące – nie stosuj ich Nienaturalne linki przychodzące to stosowanie nadmiernej liczby fraz kierujących internautów na naszą stronę w sieci. Naruszają one zasady naturalnego linkowania opracowane przez grupę Google, gdyż manipulują miejscem strony w rezultatach wyszukiwania. Przeważnie nienaturalne linki przychodzące pojawiają się pod postacią tekstów sponsorowanych przesyconych sztucznymi odnośnikami. Szerzy się też zjawisko wymiany linków, co jest nielegalne. Witryna jest ukarana filtrem w Google za…

Czytaj więcej
IT Reklama 

Filtry algorytmiczne i ręczne od Google

Czym są filtry i bany Google? Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na portale internetowe, które nie spełniają ustalonych przez Google wytycznych dla webmasterów. Wyróżnić możemy dwa typy kar – filtr ręczny i filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google. Co mi zrobią, jak mnie złapią? – czyli o konsekwencjach filtrów Google Najczęściej spotykanymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w rażący sposób naruszają zasady Google mogą być nawet zupełnie wyczyszczone z ich wyników.…

Czytaj więcej